Oliveira dos cen anos (C. Tangana)
sinopse
A SITUACIÓN O día que o artista de renome internacional, C. Tangana, postulouse para asumir o reto de compoñer unha peza única e irrepetible, o himno do Real Club Celta polo seu centenario, o club soubo que non podía deixar pasar esa oportunidade de ouro para facer historia. En 2023, o centenario do Real Club Celta celébrase nun contexto desafiante. Na última xornada da tempada 22/23 lógrase unha agónica salvación do descenso de categoría tras un partido épico no que o club celeste impúxose ao campión de liga, o FC Barcelona. Tras varias tempadas con similar final, a desilusión reina entre a afección, que non ve ningunha esperanza á que agarrarse no ano de centenario do seu amado club. O club conta con aproximadamente 13.000 abonados, que representa ese malestar entre a masa social celtista e o seu club, xa que é un mínimo en anos recentes. Que podería facer o club para reconciliarse coa súa masa social no seu segundo século de vida? A IDEA: Trasladar identidade non era só un obxectivo, senón un anhelo profundo: que cada vigués e galego respirase o espírito do RC Celta. Buscabamos ser o símbolo arraigado nunha cultura, unha lingua, unha emoción. E como se fai todo iso? Cunha obra mestra. O artista C. Tangana, da man do club, asumiu este proxecto dunha envergadura difícil de explicar. O noso obxectivo: Crear unha carta de amor a Galicia, unha homenaxe á nosa cultura e tradición. Co obxectivo fixado, utilizamos varias ferramentas para logralo. A primeira, ter un enfoque internacional, desde o local dando a coñecer a nosa terra a máis xente e a outros tipos de públicos a través de novas canles. A segunda, a nosa lingua. Mostrar o noso idioma como unha lingua viva e de actualidade, en mans dun artista con 9,6 millóns de oíntes mensuais en Spotify e cancións que superan os 300 millóns de reproducións. O galego é unha lingua de arte, e con esta peza buscamos posicionalo no máis alto. A terceira, situar a Galicia como centro do mundo poñendo en valor a riqueza cultural que ofrece, recuperando versos perdidos de antigas obras de arte para elevalas aos ceos da música actual. A cuarta, falar sobre o ecosistema de éxito de Galicia no que o RC Celta é o seu máximo expoñente, como único representante do fútbol galego nunha das mellores ligas do mundo. E, por último, a quinta, os nosos valores. A importancia da sociedade galega, primeiro a través das mulleres, dada a nosa tradición matriarcal. E segundo a través da inmigración, pola diáspora galega e a natureza migrante do noso pobo. Nos primeiros compases da composición do himno, mergullámonos nunha investigación exhaustiva da cultura sonora e lingüística, dando forma a unha identidade que se converteu no cimento da peza audiovisual. Fusionamos as nosas orixes coa música máis actual, démoslle un aspecto de película e presentámolo ao mundo. A letra da Oliveira dúas Cen Anos fundiuse nas camisetas de xogo do RC Celta no seu ano de centenario, ecoando ademais cada fin de semana en Abanca Balaídos no alento da súa afección. RESULTADOS Desde o instante en que se publicou a primeira publicación en X, desencadeouse unha onda de mencións que transcendeu o local para converterse nun fenómeno nacional e internacional, destacando nos principais medios tanto en liña como offline. A recepción da peza foi algo abafador. Publicouse o 7 de xullo, e a golpe do 17 de xullo acumuláronse 323.586 interaccións, 5.859.874 impresións e 1.751.660 views. Os posts en nativo, en cuestión de retorno publicitario, xeraron 172.724,52€ segundo a ferramenta de medición Blinkfire. Ademais, a publicación en X teaser de C. Tangana do mesmo día, superaba as 500.000 visualizacións no seu primeiro día, chegando hoxe ata a cifra de 3,8 millóns nun clip de apenas un minuto de vídeo. Apoderámonos dos titulares máis destacados e fomos noticia en prime time nas principais cadeas de TV e radio nacionais. Logramos estar presentes na prensa local ao longo de toda a campaña. Tras o lanzamento do teaser e posteriormente da campaña chegamos a superar as 700.000 visualizacións nas primeiras horas do seu lanzamento, chegando a situarnos no top tres de cancións máis escoitadas por detrás de Quevedo e Shakira e, máis dun millón de escoitas en Spotify. A relevancia en redes sociais disparouse nos días seguintes ao lanzamento, chegando a ter máis de 20.000 seguidores novos entre Facebook e Instagram. Dúas semanas máis tarde, o club anunciou o fito de conseguir un sold out completo de abonos, deixando a máis de 7.000 celtistas sen butaca no estadio. O cheo absoluto viviuse nos primeiros partidos celebrados en Abanca Balaídos, contra o Osasuna e o Real Madrid. O noso himno traspasou fronteiras; a prensa internacional como o NY Times incluíu a Oliveira Dous Cen Anos na súa lista popular das 10 cancións máis destacadas da semana. O mesmo fixo Billboard que, a través dunha enquisa para saber a canción favorita dos lectores, Oliveira dous Cen Anos foi a elixida. Outros medios como The Guardian dedicáronnos artigos describindo a canción como “o resultado dunha intensa investigación e moderno pop nous, fusionando tradición e modernidade para crear o que podería ser un dos himnos futbolísticos máis artisticamente ambiciosos dos últimos tempos». Ao 17 de xullo, 10 días despois de lanzamento, a Oliveira dúas Cen Anos ostentaba xa 1.500.000 views en Youtube e 1.300.261 escoitas en Spotify. A esa data, o ecosistema RC Celta contaba con máis de 4,5 millóns de views. Con todo, hoxe os 2,7 millóns de views en Youtube e 3,8 millóns de escoitas en Spotify demostran que cos meses non pasou a revolución que supuxo o himno, que segue soando con forza. A Oliveira dúas Cen Anos: a alma do club e o celtismo neste ano tan especial.
FICHA TÉCNICA
- Dirixido por: Antón Álvarez
- Produtora executiva: Cris Trenas
- Director de fotografía: Pepe Gay de Liébana
- Produtor: Juan Pérez de Rozas
- Xefe de produción: Yago López Abril
- Coordinador de produción: Gus Pérez
- Coordinadora de produción Little Spain: Clàudia Clot
- Coordinador local: Senén Vaamonde García
- Producido por: Little Spain
- Autoría: Antón Álvarez Alfaro, Cristian Quirante Catalán
Xosé Lois Romero, Xisco Feijoo, Simeón Cantó Gavira, Quico Comesaña - Produtores: C. Tangana, Alizzz pablopablo, Harto Rodríguez
- Técnicos de son: Pancho Suárez De Lis (Planta Sónica), Rubén Montes Fernández (Disquesi Estudios)
- Enxeñeiro de son: Harto Rodríguez
- Enxeñeiro de mix e master: Jaycen Joshua
- Intérpretes: Lagharteiras (Belén Tievo Docampo, Leticia Rodríguez Pais, María García Santomé, Marta Martinez Valladares, Patricia Sobreira Tomé, Tamara Costas Caamaño, Uxía Diz Méndez).
Lilaina (Mariana Montero Ponte, María Montero Ramos, Alejandra Montero Ramos, Andrea Montero Ramos),
Coral Casablanca,
Simeón Cantó Gavira (Keltoi!),
Tropas de Breogán,
Lilaina,
Alizzz,
pablopablo,
CANDIDATURAS XXII PREMIOS MESTRE MATEO
- Mellor videoclip
